سیدحسن نصرالله: حزب‌الله هرگز با اسرائیل سازش نخواهد کرد/ انتقاد از خیانت امارات به جهان اسلام
کد خبر: 3919842
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰

سیدحسن نصرالله: حزب‌الله هرگز با اسرائیل سازش نخواهد کرد/ انتقاد از خیانت امارات به جهان اسلام

دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: ما در حزب‌الله لبنان و مقاومت اسلامی لبنان در روز دهم محرم بر التزام قاطع خود برای دشمنی با رژیم غاصب صهیونیست و عدم سازش با این رژیم تأکید می‌کنیم.

سیدحسن نصرالله: حزب‌الله هرگز با اسرائیل سازش نخواهد کرد/ انتقاد از خیانت امارات به جهان اسلام

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «العهد»، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، امروز، نهم شهریورماه، در ابتدای سخنان خود به مناسبت عاشورای حسینی، گفت: این مصیبت را به نبی مکرم اسلام به‌عنوان صاحب عزای حقیقی و شخصیتی که بر امام حسین(ع) هنگام تولد و قبل از شهادت ایشان بر او گریست، تسلیت می‌گویم.

وی در ادامه ضمن تسلیت این روز به امت اسلام، شیعیان و تمامی انسان‌های جهان گفت که هر ساله این روزها خیابان‌های لبنان مملو از محبین اهل بیت(ع) و عزادارن بود، اما امروزه به علت ویروسی که کل جهان را در بر گرفته خیابان‌ها خالی است و از خداوند می‌خواهیم تا خطر این ویروس را از تمامی ملت‌ها برطرف کند.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: وقتی باطل غلبه می‌کند و حاکم می‌شود و حق و حقیقت از بین می‌رود و غریبه و حتی محکوم می‌شود، آنگاه آنچه برای همه مؤمنان، افراد صادق و آزادگان لازم است، این است که باید موضع اعتراضی اتخاذ کنند که ممکن است به درجه شهادت برسد.

وی سپس وارد مسائل منطقه‌ای شد و بیان کرد: هنگامی که ظالمان، اشغالگران و مهاجمان شما را میان دو گزینه پذیرش راه‌حل ذلیلانه یا تحمل جنگی که بر شما تحمیل می‌کنند، قرار می‌دهند،و به طور قطع انتخاب شما در پیام مکتب کربلا است که می‌گوید: «هیهات از این اینکه زیر بار ذلت برویم.»

سیدحسن نصرالله اضافه کرد: در نبرد امروز منطقه دو موضع روشن در جنگ میان حق و باطل وجود دارد. در ابتدا فلسطین اشغالی است. اسرائیلی که از سال 1948 این سرزمین را علاوه بر جولان و مزارع شبعا و بلندی‌های کفرشوما را اشغال کرده است. این جبهه باطل است و تردیدی در آن نیست. حق فلسطینی‌هاست که از بحر تا نهر کشور خود را تشکیل دهند و حق مردم سوریه و لبنان است که اراضی خود را بازپس گیرند.

وی گفت: ما در حزب‌الله لبنان و مقاومت اسلامی لبنان در روز دهم محرم بر التزام قاطع خود برای دشمنی با رژیم صهیونیستی تأکید می‌کنیم و اگر تمامی جهان اسرائیل را به رسمیت بشناسند ما به رسمیت نخواهیم شناخت.

دبیرکل حزب‌الله در ادامه با طرح این پرسش که چه کسی گفت که مردم لبنان خواهان یک دولت مستقل، بی‌طرف، تکنوکرات یا سیاسی هستند؟ تأکید کرد که این جنبش در کنار هر گروه و فردی است که بخواهد با رژیم صهیونیستی مبارزه کند و مردم منطقه به دنبال زندگی همراه با عزت و مقابله با هیمنه آمریکا هستند.

سیدحسن نصرالله گفت: حزب‌الله لبنان برای دستیابی به یک توافق سیاسی جدید، آماده هرگونه بحث آرام است، مشروط بر اینکه بحث و گفت‌وگوی ملی با اراده و رضایت جناح‌های مختلف لبنان باشد.

وی گفت: من سال‌ها پیش درباره برپایی اجلاسی برای بررسی و توسعه توافق‌نامه طائف صحبت کردم، اما در آن زمان برخی نهادها و شخصیت‌ها واکنشی نسبت به این موضوع داشتند.

سیدحسن نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: دولت آمریکا جبهه باطلی است که خواهان سیطره و تسلط بر کشورهاست و به دنبال تاراج نفت و گاز و اموال منطقه است.

وی در ادامه به مظاهر دشمنی و تجاوزات آمریکا در منطقه اشاره کرد و گفت: وقتی به سیاست‌های آمریکا برای به زانو در آوردن ملت‌ها نگاه می‌کنیم، می‌توانیم موضوع فلسطین را مثال بزنیم یا جنگ شش ساله یمن را و محاصره سوریه و قانون سزار و اشغالگری مستقیم آمریکا در شرق فرات و تاراج نفت سوریه را یادآور شویم. یا حمایت واشنگتن از سیاست سرکوب در بحرین و تلاش برای تسلط بر عراق را می‌بینیم و بیش از همه این‌ها مظهر تجاوزگری آمریکا را می‌توان در دشمنی بی پایان با ایران مشاهده کرد.

سید حسن نصرالله در ادامه گفت که در برابر این تجاوزگری‌ها راهی جز این نداریم که بگوییم در جبهه حق قرار می‌گیریم و در برابر باطل بودن آمریکا می‌ایستیم.

وی تأکید کرد: همان‌گونه که در طول سال‌های گذشته در لبنان پیروز شدیم و مجاهدین در یمن پیروز شده‌اند و همانگونه که عراق و سوریه بر داعش غلبه کرده و ایران در تمامی سال‌های جنگ و فشار ایستادگی کرده است. آینده این درگیری و جنگ در فلسطین و منطقه پیروزی برای حق است. یکی از نشانه‌های پیروزی این که محور مقاومت وارد جنگی جهان شمول و فراگیر شد و پیروز در آن بیرون آمد.
 
انتقاد از خیانت امارات به جهان عرب

دبیرکل حزب‌الله لبنان سپس به مسأله سازش و عادی‌سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت که امارات با این کار خود به جهان عرب خیانت کرد. 

وی در ادامه با محکوم کردن اقدام ابوظبی گفت که اماراتی‌ها چیزی که پنهان بود را عیان کردند، اما اسرائیلی‌ها مانع آبروریزی آن‌ها نشدند و گفتند که در قبال سازش حاضر به توقف طرح اشغال کرانه باختری نیستند.
 
سیدحسن نصرالله ضمن محکومیت موضع برخی از مسئولین امارات که نتانیاهو برایشان آبرویی نگذاشته و هرگونه توافقی مشابه آن بیان داشت: امارات در بدترین شرایط سیاسی، به ترامپ و نتانیاهو خدمات مجانی ارائه داد.
 
وی بیان کرد: اسرائیل با فروش جنگنده اف-۳۵ به امارات مخالفت کرد، چرا که به هیچ یک از ملت‌های منطقه اطمینان ندارد و تلاش دارد با برتری نظامی، موجودیت خود را تضمین کند، بنابراین اماراتی ها در قبال خواری و ذلت و اهانت، حاضر به صلح (سازش) شدند و کاری که امارات کرد یک خدمت مجانی برای ترامپ و نتانیاهو بود و باید این موضع را محکوم کنیم.
 
تأکید بر اعلام نتایج تحقیقات فنی درباره حادثه بندر بیروت
 
وی در ادامه گفت: من از ارتش لبنان می‌خواهم که نتایج تحقیقات فنی درباره حادثه بندر بیروت را اعلام کند، زیرا اعلام نتایج به دروغ و تهمت پایان می‌دهد.
 
سیدحسن نصرالله در ادامه بر پیگیری دقیق قضایی انفجار بندر بیروت تأکید کرد و گفت: مسئولان دستگاه قضایی باید بدون هیچ گونه ملاحظه‌ای این موضوع را پیگیری کنند.
 
وی گفت: تلاش جدیدی برای باز تولید داعش در عراق، سوریه و شرق فرات صورت گرفته است، اما ارتش سوریه و نیروهای آن در حال نبرد با این گروه‌ها هستند و اگر این گروه‌ها بتوانند به «تدمر»(پالمیرا) برسند، لبنان هدفی خواهد بود که به دنبال آن هستند و ما باید مراقب باشیم.
 
دبیرکل حزب‌الله گفت: چندین هفته پیش، در حملات صهیونیست‌ها به حاشیه فرودگاه دمشق، برادران ما به شهادت رسیدند که «علی کامل محسن» از جمله شهدا بود، اما هدف ما در پاسخ، ایجاد تعادل بازدارندگی و حفاظت است.

سیدحسن نصرالله همچینن به سالروز ربوده شدن امام موسی صدر اشاره کرد و گفت: اما صدر، امام مقاومت است و سالروز ربوده شدن امام صدر و دو یار وی یک سالروز ملی جامع فراگیر است.
 
دبیرکل حزب‌الله لبنان به اوضاع داخلی لبنان اشاره کرد و گفت: ما خواهان انجام اصلاحات به کامل‌ترین شکل ممکن بوده و نسبت به ایجاد خلا هشدار می‌دهیم و امیدواریم فراکسیون‌های مجلس فردا بتوانند نامزدی مورد تایید برای تشکیل دولت جدید را معرفی کنند و همه ما براین باور هستیم که هر دولت یا نهادی در نظام سیاسی ما باید به درخواست های مردم لبنان پاسخ دهد.
انتهای پیام
captcha